segunda-feira, 15 de outubro de 2007

Feriadão maravilhoso

Que feriadãooooooooooo! Ahhhh, tudo que eu queria para justamente fazer NADA! Preguiçosa? Não, cansada mesmo! Quero dizer, estava né?! Porque hoje é o último dia do feriado. Dormi, estudei inglês, fui ao cinema ver Tropa de Elite ( aconselho a todos irem ao cinema assistí-lo), conversei com amigos na net, enfim, relaxei no feriadão. Tá certo que ainda tenho que fazer um fichamento de uma das disciplinas de dança, mas isso não é nada comparado ao NADA que eu fiz.
E aí, pessoinhas, espero que tenham curtido também. Bom, estou com novas. Para encher a nossa lista de e-mails falsos, hoje eu vou acrescentar o da Senhora Kristin Mc Murphy:

"Dear Au Pair,

You are warmly welcome to live with us !

We are a nice and easy family. We have two children, a 2 1/2 -year-old boy Matthew and a 11 month-old girl Mercy. They are very funny and happy to please. Me and my husband Franklin are busy working parents. We are looking for an enthusiastic, fun, friendly and kind au pair to have the following responsibilities We are easy going family living in London!

The Au Pair will have her own room with a small balcony, which looks out on beautiful mountains and their own bathroom. You will have a computer with Internet access. Once you get a valid Nevada drivers license and experience driving, you will have use of the car and a cell phone (you will be responsible for your personal calls), as well as all you can eat.There will be plenty of free time for you to enjoy London and also make new friends and learn the English
language

We ask our au pair to be flexible, but you will have plenty of time for yourself. Our son and daughter will be in preschool Mon-Fri from 8:00 until 12. Our Au Pair will generally be expected to take care of the children Monday to Friday from 7 am when they wake up, until we leave for school, around 8:15 am, then again from 2:30 until 7 pm or so and from 7 am until 6 pm on Saturday with a two hour break during the day or a half day on Sunday occasionally. . We require a night out each week and schedule your hours so that we can. You never work more than 45 hours a week, unless we compensate you. We are happy to work around your schedule if you work around ours. You will have one and a half days off each week, as well as at least one weekend a month.

Your duties for the children would be to get them up in the mornings, get the children ready for school, prepare snacks, play with them, help with their meals, as well as bedtime rituals such
as bath. Most of all we want our au pair to be patient, kind and energetic and play, play, play.

We want someone who will be a part of the family and really pitch in when needed. There would also be a lot of free time since we are always around. I take the kids to a lot of activities during the week, which would give the au pair free time that is not in the general description above. For example, Friday afternoons I take the kids to soccer from 3:30 until 5 pm.

My husband is English and I am American. My husband works from home and I only work part-time from home. We have both lived a great deal of time in other countries and enjoy traveling. I was an au pair in Paris when I was a young girl so I understand the great advantages and would like to make this a memorable experience for our au pair.

We are ready to pay you 200 pounds every week, which we believe is ok by you?

We would love to hear from you soon!

Regards

Mrs. Kristin Mc Murphy!"

É impressionante como os e-mails têm sempre as mesmas características! Ô povinho sem imaginação!
Agora falando da minha situação. Ai, meu Deus, como está difícil falar com a minha host mom. Ela estava com o computador ruim devido a vírus e agora que consertou a gente não consegue se encontrar. Quando eu estou ela não aparece, quando ela aparece eu acabei de sair da net!!! Engraçado foi ontem, fiquei o dia todo esperando por ela, até que de noite decidi sair. Meia hora depois eu volto só na curiosidade e encontro um " Where are you? X". Dá para acreditar? Estou esperando resposta dela para saber quanto a escola, se vai ser aquela ou não que eu indiquei a ela. Isso tudo para pedir o visto. Ai, ai!!! Aliás, já estamos em OUTUBRO!!! E eu quero ir antes do Natal! Estou tendo que ter muita paciência...tem que ter, não podemos ser afobados, enfim, hoje vou deixar o computador o dia todo on-line com a caixa de som no último volume, caso ela me chame e eu não esteja por perto.
Gente, mas não é só isso. Vim deixar aqui um blog muito interessante que eu encontrei na net. Ele parece estar desativado, mas tem muitas informações bacanas que podem ajudar muita gente. Então vai a dica, e endereço do blog é: http://carol-mp.spaces.live.com/blog/cns!E64C70D5A0162BB1!832.entry
Olha, quem tiver blog e quiser deixar aqui o endereço publicado é só passar para mim. Também vale para sites bacanas.
Bom, acho que é só... Vou passar na academia agora para queimar as gordurinhas extras adquiridas devido ao feriadão. Ainda bem que minha academia abre hoje...risos.
Só mais uma coisa, outro dia eu estava relendo minhas postagens e percebi um monte de erros de português. Peço desculpas e por favor sejam tolerantes, muitas vezes escrevo quase dormindo...
8 abraços a todos.

Um comentário:

B-Girl disse...

Oi Ellen!

Fui au pair nos EUA e Alemanha e agora estou indo para a Áustria! Menina recebi tantos desses e-mails falsos, todos iguais como vc disse! Incrível! Te linkei no meu blog ok? beijos e boa sorte!